23 mei 2016 By Angelique Lombarts Comments are Off citymarketing, Rotterdam, stad, stakehlders, toerisme
Steeds vaker hoor je dat Rotterdam alle hippe lijstjes aanvoert en absoluut bezocht moet worden! En de stad voegt daar deze week weer een reden aan toe: een metershoge trap bij het CS (lees hier het artikel met mijn reactie op de trap AD 23-05-2016).
Hoe leuk kan je het maken? En wat zijn de steden in Nederland goed bezig. Twee weken geleden zei ik al iets over Eindhoven (http://www.aloaconsultancy.nl/2016/05/11/kampioensfeestje-positief-effect-stad), deze week was Rotterdam aan de beurt.
Het valt niet altijd mee om iets te organiseren dat iedereens goedkeuring, of in ieder geval van velen, kan wegdragen. Wat zijn de ingrediënten dan om die goedkeuring te krijgen?
Een paar aspecten lijken voor de hand te liggen:
Er zijn nog meer factoren die een rol spelen bij het verkrijgen van een (stilzwijgende) instemming, soms zijn deze helder maar veel vaker ook niet. Zo kan men in de ene buurt dolenthousiast raken van een festival, braderie of kermis, terwijl men in een andere buurt hiervan gruwelt. Zo zeggen vrienden van het ene park: leuk die barbecues en picknicks waar elders de omwonenden en parkvrienden vrezen voor de kwetsbaarheid van het park en haar inheemse bewoners.
Feit is dat in een land als Nederland, het vierde dichtbevolkte land ter wereld (kleintjes als Macau, Monaco of Het Vaticaan niet meetelllend), het geen sinecure is om met elkaar rekening te houden, iedereen te plezieren en met elkaar af te stemmen.
Een boeiende opgave nu en in de toekomst.
Comments are closed.